ZESTAW PROGRAMÓW I PODRĘCZNIKÓW PRZYJĘTYCH NA ROK SZKOLNY 2024/25

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2017 roku w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników( Dz.U. z 2017r. poz 481):

W roku szkolnym 2024/25 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego wprowadzona rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017r. (poz.356) zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

w grupie 3 latków - Jeżyki

Program: Program wychowania przedszkolnego D.Kossakowska

Wydawnictwo: : Podręcznikarnia

Podręczniki: Między nami emotkami

w grupie 4 latków - Motylki

Program: Program wychowania przedszkolnego M. Ledwoń; A. Gałuszczyńska

Wydawnictwo: Nowa Era

Podręczniki: Ciekawa zabawa

w grupie 4,5 latków - Krasnale

Program: Program wychowania przedszkolnego D.Kossakowska

Wydawnictwo: : Podręcznikarnia

Podręczniki: Tusia i Tusik w przedszkolu

w grupie 5 latków - Żabki

Program: Program wychowania przedszkolnego D.Kossakowska

Wydawnictwo: : Podręcznikarnia

Podręczniki: Tusia i Tusik w przedszkolu

w grupie 6 latków - Biedronki

Program: Program wychowania przedszkolnego D.Kossakowska

Wydawnictwo: : Podręcznikarnia

Podręczniki: Tusia i Tusik w przedszkolu

Program nauczania religii „Tak, Jezus mnie kocha”

Wydawnictwo: Jedność

w grupie 6 latków - Tygrysy

Program: Program wychowania przedszkolnego D.Kossakowska

Wydawnictwo: Podręcznikarnia

Podręczniki: Tusia i Tusik w przedszkolu

Program nauczania religii „Tak, Jezus mnie kocha”

Wydawnictwo: Jedność

We wszystkich grupach nauczyciele realizują również elementy programów własnych:

program wspierania uzdolnień „Pokaż mi, a zrobię to sam”
program profilaktyczny „Zdrowa stópka”
program adaptacyjny „Razem z misiem”

Celem  głównym edukacji przedszkolnej jest, wg autorek programu „Odkrywam siebie”, wspomaganie rozwoju dziecka poprzez świadome podejmowanie zorganizowanych działań edukacyjnych, przyczyniających się do aktywnego nabywania przez nie doświadczeń. Autorki  skoncentrowały treści programowe wokół form aktywności dziecka i przyporządkowały im cele  szczegółowe w zakresie : aktywności społecznej , językowej, poznawczej, artystycznej i zdrowotnej.

Aby je osiągnąć dziecko uczestniczy w długofalowym i skomplikowanym procesie , w którym nabywa we własnym tempie określone kompetencje.  Należy pozwolić dziecku na rozwój zgodnie z jego indywidualnym tempem, potrzebami, rodzajem inteligencji oraz wyzwalaniem postawy twórczej.

Treści edukacyjne zawierają zakresy tematyczne oraz szczegółowe umiejętności  przewidziane dla trzech poziomów : dzieci młodszych ( 3-4 letnich), dzieci starszych ( 5-6 letnich) oraz dzieci o szczególnie wysokim poziomie rozwoju. Każda z form aktywności ma też sprecyzowane oczekiwane efekty w jej zakresie , które umożliwiają dziecku osiągnięcie gotowości szkolnej i sukcesu w realizacji obowiązku szklonego.